4,9/5 Klantenbeoordeling

Veel fietsen rijklaar op voorraad

Proefrijden altijd mogelijk

Elektrische fiets kopen? bezoek wels2wielers.nl

Logo, Fietswinkel Gelderland

Veelgestelde vragen

Home / Veelgestelde vragen

Heb je een vraag aan ons? Op deze pagina beantwoorden we veelgestelde klantvragen. Wellicht staat het antwoord op jouw vraag ertussen!

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

In onze winkel kun je zowel contant als met pin betalen. Tevens kun je gebruik maken van onze betaallink, die we versturen via SMS of e-mail. 

Let op: het is bij ons niet mogelijk om met een creditcard te betalen. 

Kan ik in termijnen betalen?

Het is bij ons mogelijk om in termijnen te betalen. Hierbij maken wij gebruik van SprayPay. Dit kan bij bedragen van €250,- tot €5000,-. Je kunt daarbij kiezen voor 12, 18, 24 of 36 maanden. Klik hier voor meer informatie over SprayPay. 

Bestellen

Kan ik een fiets kopen via jullie website?

Het is mogelijk om een fiets via onze website te bestellen. Je kunt de gewenste fiets via onze website reserveren, of contact met ons opnemen per telefoon of e-mail. Nadat wij alle benodigde gegevens hebben, stellen we een factuur op. Vervolgens bespreken we de mogelijkheden omtrent bezorging van de fiets (zie ‘Bezorgen’ hieronder). Als de betaling is voldaan wordt de verzending zo spoedig mogelijk afgehandeld. 

De reden dat je een fiets niet direct kunt betalen op onze website is als volgt: onze voorkeur ligt namelijk bij het bezoeken van onze winkel, zodat je een proefrit kunt maken en we je kunnen voorzien van advies op maat. Op deze manier weet je zeker dat je de juiste fiets hebt uitgekozen. 

Bezorgen

Bezorgen jullie ook fietsen?

Wij hebben een bezorgdienst, waarmee we fietsen kunnen bezorgen in de omgeving van Heteren. Onze chauffeur rijdt op woensdag en op zaterdag. Hier vind je meer informatie over onze bezorgdienst. 

Wat zijn de bezorgkosten?

Bij het bezorgen van fietsen rekenen we €15,- voor afstanden tot 20 kilometer vanaf Heteren. Bij afstanden groter dan 20 kilometer, komt er €1,- per kilometer bij. Hier vind je meer informatie over de bezorgkosten.

Retourneren

Is het mogelijk om mijn aankoop per webshop te retourneren?

Het is bij ons mogelijk om online aangekochte producten te retourneren. Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de retourkosten zijn voor eigen rekening.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd moeten worden. Wordt het product gerouterneerd, maar is het niet meer in originele staat of verpakt in originele verpakking? Wij behouden het recht om retour artikelen te weigeren als deze beschadigd, vuil of zichtbaar niet meer in nieuwstaat zijn.

Is het mogelijk om een fysiek aangekocht product te retourneren?

Binnen 24 uur na aankoop kan je ruilen of retourneren (vanaf de factuurdatum). Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag terug. We doen ons best om dit zo spoedig mogelijk terug te betalen, dit duurt uiterlijk 14 dagen na retournering.  Zorg er wel voor dat je het originele aankoopbewijs tezamen met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking retourneert aan ons. Wij behouden het recht om retour artikelen te weigeren als deze beschadigd, vuil of zichtbaar niet meer in nieuwstaat zijn. Is de bedenktijd voor je aankoop voorbij, maar je wilt het product alsnog retourneren? Neem contact met ons op, zodat we de situatie kunnen inschatten en eventueel samen tot een oplossing kunnen komen. 

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@fietswinkelgelderland.nl. Een voorbeeld tekst voor de e-mail vindt u hier:
Download modelformulier voor herroeping

Fietsen inruilen

Kan ik mijn oude fiets bij jullie inruilen?

Je kunt je oude fiets bij ons inruilen bij aankoop van een nieuwe. Meerdere oude fietsen inruilen is ook mogelijk. Als je je oude fiets meeneemt naar onze winkel, kunnen we de inruilwaarde vaststellen. We dienen deze altijd eerst in het echt te zien, voor we de definitieve inruilwaarde kunnen bepalen. Verstuur gedetailleerde foto’s van de fiets naar info@fietswinkelgelderland.nl voor een indicatie van de inruilprijs. Houd er rekening mee dat wij een handelswaarde geven voor uw inruilfiets. We raden je daarom aan om de fiets particulier te verkopen, waardoor je waarschijnlijk meer terugkrijgt voor de fiets.


Kopen jullie ook fietsen op?

Nee, wij kopen geen fietsen op. Je kunt je oude fiets(en) alleen inruilen wanneer je een andere fiets bij ons koopt.

Fietsverzekering

Kan ik bij julllie een fietsverzekering afsluiten?

Ja, dat kan. Alle informatie hierover vind je op deze pagina.

Fietslease & Fietsplan

Kan ik bij jullie een fiets leasen?

Ja, het is bij ons mogelijk om een fiets te leasen. Alle informatie omtrent fietslease vind je op deze pagina.

Kan ik gebruik maken van een fietsplan?

Ja, je kan bij ons een fiets aanschaffen middels een fietsplan. Er kan gebruik worden gemaakt van verschillende fietsplannen. Ieder fietsplan heeft zijn eigen regelingen en specificaties. Neem daarom even contact met ons op, zodat we je alles uit kunnen leggen over het fietsplan waarmee je de fiets zou willen kopen. We helpen je graag op weg! Hier vertellen we je hoe fietsplan werkt

Garantie

Krijg ik garantie op mijn fiets?

Op alle nieuwe fietsen krijg je minimaal 2 jaar garantie. 

Wat wordt er verstaan onder garantie?

De garantie heeft betrekking op draaiende onderdelen en constructiefouten. Alle slijtage onderdelen bij normaal gebruik zoals de buitenbanden, vallen buiten de garantie.

– Garantie Cube fietsen:

Op alle CUBE fietsen vanaf modeljaar 2012 gelden de volgende garantietermijnen:

  • Aluminium frames en voorvorken: 6 jaar Cube frame garantie.
  • Carbon frames en voorvorken: 3 jaar Cube frame garantie.
  • Downhill frames: 2 jaar Cube frame garantie.
  • Bosch motoren en accu’s: 2 jaar garantie.
  • Overige onderdelen: 2 jaar garantie.

– Garantie Giant & Liv fietsen:

  • Levenslange garantie op frames (uitgezonderd downhill-modellen).
  • 10 jaar garantie op niet-verende voorvorken.
  • 3 jaar garantie Giant op frames van modellen die bestemd zijn voor downhill-doeleinden.
  • 2 jaar garantie Giant op elektronische aparatuur zoals: displays en de knoppen van RideControl, SyncDrive-motoren, EnergyPak-accu (voor 60% van de oorspronkelijke nomiale capaciteit bij maximaal 600 ladingen) en bekabeling.
  • 1 jaar garantie Giant op de lak en stickers. Alle overige originele onderdelen inclusief veersystemen achter, maar exclusief onderdelen, geveerde vorken en schokdempers die niet van het Giant of Liv merk zijn. 

– Garantie Trek fiets:

Een pluspunt aan de fietsen van Trek, is de levenslange garantie die je als eerste eigenaar krijgt op framesets (frame en starre vork), hoofdframe, swingarmen van full suspension-fietsen en Bontrager wielen met carbon velgen. Wel zijn er een aantal uitzonderingen, namelijk:

  • 5 jaar garantie op swing-armen van alle full-suspension fietsen (met uitzondering van de frames van de modellen Session, Scratch en Slash).
  • 3 jaar garantie op de frames en de swing-armen van alle aluminium modellen van Session, Scratch, Slash en Ticket.
  • 2 jaar garantie op remmen, manden, computers, spatborden, sturen, sloten, pompen, achterdragers, reparatiestandaards, vaste voorvorken, zadels, zadelpennen, stuurpennen, gereedschap, bidonhouders en wielen.
  • 1 jaar garantie op kleding, tassen, stuurlint, handschoenen, handvatten, helmen, verlichting (met uitzondering van lampjes en batterijen), velgen, schoenen, binnenbanden, buitenbanden. Lakwerk en bestickering.
  • Opvolgende eigenaren (tweede of later) hebben recht op 3 jaar garantie vanaf de datum van aankoop bij de detailhandelaar van het Trek-frame en de Trek-vork. Dit geldt niet voor onderdelen zoals wielen, vering of delen van de aandrijving. Het originele aankoopbewijs dient te worden overlegd.

Fietsenmaker (fietsreparatie & fietsonderhoud)

Zie ook: werkplaats.

Kan ik bij jullie terecht voor reparaties en onderhoud?

Voor reparaties en onderhoud aan je fiets verwijzen we je graag door naar ons andere filiaal, Wels2wielers. Zij zijn gevestigd in hetzelfde pand als ons in Heteren. Je kunt hier profiteren van korting op het arbeidsloon als de fiets is gekocht bij Fietswinkel Gelderland. We raden je aan om even een afspraak te maken voordat je langs komt. Dit kun je doen door telefonisch contact op te nemen via nummer 026-4742913. In het keuzemenu kies je eerst voor ‘Wels2wielers’ en vervolgens voor ‘werkplaats’.

Voor garantieclaims kun je wel terecht bij Fietswinkel Gelderland. Je kan hiervoor langskomen in onze winkel of telefonisch contact opnemen, zodat we je snel weer op weg kunnen helpen. 

Krijg ik een controlebeurt bij aanschaf van mijn fiets?

Bij aankoop van een nieuwe fiets bij Fietswinkel Gelderland is een controlebeurt niet inbegrepen. Wel kun je bij ons andere filiaal Wels2wielers, profiteren van een gereduceerd tarief voor de eerste controlebeurt, binnen zes maanden na aankoop. Hiervoor dien je een afspraak te maken. 

Kan ik mijn elektrische fiets laten opvoeren?

Nee, wij voeren geen fietsen op. In Nederland is dit wettelijk niet toegestaan. Bovendien vervalt de garantie op een fiets wanneer deze op wordt gevoerd.

Framemaat fiets

Bekijk hier onze framemaat fiets maattabellen voor racefietsen en mountainbikes.

Bekijk hier onze framemaat fiets maattabellen voor stadsfietsen, transport-, tour-, elektrische en kinderfietsen.

Om 100% zeker te weten wat jouw framemaat is, raden we je aan om langs te komen in onze winkel. Onze adviseurs kunnen dan het beste de framemaat bepalen. Een ieder heeft andere lichaamsverhoudingen, waardoor een maattabel niet altijd leidend hoeft te zijn. Ook verschilt de geometrie van de fiets per merk. Hierdoor zit je anders op dezelfde maten van verschillende merken en kan de beste framemaat per merk anders zijn.